Refleksja w Planie Daltońskim to nic innego jak ocena swoich osiągnięć, postępów i wykonanej pracy. Refleksja jest nierozerwalnie związana ze wszystkimi pozostałymi filarami i jest możliwa tylko wtedy, gdy jasno określimy dzieciom cel przed przystąpieniem do pracy. Znając go mogą zaplanować swoją pracę, uczą się podejmowania decyzji, a w konsekwencji biorą na siebie odpowiedzialność za własne działania. Refleksja to przede wszystkim wyciąganie wniosków przez dzieci, czy i jakie trudności napotkały podczas wykonywania określonego zadania. Dzięki cyklicznie podejmowanej refleksji pomagamy naszym przedszkolaczkom uświadomić sobie to, czego nauczyli się w całym procesie, co było interesujące, jak się czują. Dzieci  mają szansę zastanowić się nad swoim zachowaniem, wykonaną pracą, uczą się oceniać swoje plany, osiągnięcia i postępy edukacyjne, wskazując swoje mocne i słabe strony. Umiejętność analizowania własnej pracy czy zachowania jest niezbędna by dziecko zauważyło własne postępy. Dlatego tak ważnym jest by uczyć tej umiejętności już od najmłodszych lat. W naszym przedszkolu, w każdej grupie wiekowej dzieci systematycznie dokonują refleksji.

Powrót

20 sierpnia 2024

Refleksja

W każdym nowo utworzonym artykule pokaże się wpisany tutaj tekst. Wpisz więc tutaj domyślną treść nowego artykułu lub instrukcję dodawania nowego artykułu dla swojego klienta.

 

BIP

Skrzynka podawcza

Poczta

tel. 54 3070262

kom. 502037685

szkola@zbrachlin.pl

Zespół Szkół
im. I. J. Paderewskiego
w Zbrachlinie

Zbrachlin 16
87-731 Waganiec