Refleksja w Planie Daltońskim to nic innego jak ocena swoich osiągnięć, postępów i wykonanej pracy. Refleksja jest nierozerwalnie związana ze wszystkimi pozostałymi filarami i jest możliwa tylko wtedy, gdy jasno określimy dzieciom cel przed przystąpieniem do pracy. Znając go mogą zaplanować swoją pracę, uczą się podejmowania decyzji, a w konsekwencji biorą na siebie odpowiedzialność za własne działania. Refleksja to przede wszystkim wyciąganie wniosków przez dzieci, czy i jakie trudności napotkały podczas wykonywania określonego zadania. Dzięki cyklicznie podejmowanej refleksji pomagamy naszym przedszkolaczkom uświadomić sobie to, czego nauczyli się w całym procesie, co było interesujące, jak się czują. Dzieci mają szansę zastanowić się nad swoim zachowaniem, wykonaną pracą, uczą się oceniać swoje plany, osiągnięcia i postępy edukacyjne, wskazując swoje mocne i słabe strony. Umiejętność analizowania własnej pracy czy zachowania jest niezbędna by dziecko zauważyło własne postępy. Dlatego tak ważnym jest by uczyć tej umiejętności już od najmłodszych lat. W naszym przedszkolu, w każdej grupie wiekowej dzieci systematycznie dokonują refleksji.
W każdym nowo utworzonym artykule pokaże się wpisany tutaj tekst. Wpisz więc tutaj domyślną treść nowego artykułu lub instrukcję dodawania nowego artykułu dla swojego klienta.
tel. 54 3070262
kom. 502037685
szkola@zbrachlin.pl
Zespół Szkół
im. I. J. Paderewskiego
w Zbrachlinie
Zbrachlin 16
87-731 Waganiec